Dünyanın en pahalı kapısı: 28 milyar dolara mal oldu
Alaska Airlines 737 MAX 9 tipi uçağın kapısının havada kırılması sonucu bazı uçakların cıvatalarının gevşediğinin belirlenmesi üzerine Boeing hisseleri 28 milyar dolar kaybetti.
Hissedarlar daha sonra şirketin kârı güvenlikten önce tuttuğunu ve onları güvenli uçak üretme taahhüdü konusunda yanılttığını iddia ederek dava açtı.
Açılan toplu davaya göre Boeing, Ekim 2018 ve Mart 2019’da diğer iki MAX uçağının düşmesinden ve 346 kişinin ölmesinden sonra dört yıldan fazla bir süre boyunca yatırımcılara güvenliğe odaklandığına ve kar uğruna güvenliği feda etmeyeceğine dair güvence verdi.
Hissedarlar, Boeing’in açıklamalarının yanlış ve yanıltıcı olduğunu, çünkü bunların montaj hattındaki “kötü kalite kontrolünü” gizlediğini ve hisse senedi fiyatlarının şişirilmesine neden olduğunu söyledi.
Ekonomim’de yer alan habere göre; Boeing’in hisse senedi fiyatı, Federal Havacılık Komisyonu’nun güvenlik endişeleri nedeniyle Boeing’in MAX üretimine ilişkin kararından bir gün sonra, 5 Ocak’tan 25 Ocak 2024’e kadar yüzde 18,9 düştü. Bu düşüş şirketin piyasa değerini 28 milyar dolardan fazla düşürdü.
5 Ocak’ta yaşanan olayın ardından FAA’nın (Amerikan Federal Havacılık İdaresi) 171 MAX 9 uçağının geçici olarak yere indirilmesine, Alaska Air Group ve United Airlines’ın binlerce uçuşun iptal edilmesine neden oldu.
(EKONOMİK HİZMET)